Patrzę Na Plac 18 stycznia 2015 23:09
Toledo. Dziś to już tylko jedno z podróżniczych wspomnień minionego roku. Udaliśmy się tam po trzech dniach spędzonych w Madrycie. Trzech obłędnych dniach. Z mieszkania, które na nasz pobyt w stolicy Hiszpanii wynajęliśmy przespacerowaliśmy się do dworca Atocha. Podróż trwała 30 minut, odbyła się zgodnie z rozkładem jazdy i w komfortowych warunkach. W niedzielę o godz. 16 pociąg był praktycznie pusty. Dworzec w Toledo jest bardzo ładny, warto zrobić kilka zdjęć, kafli choćby. Osoba, od której wynajmowaliśmy mieszkanie odebrała nas z dworca. Mieszkaliśmy na ulicy Juana Bautista Monegro i wszędzie chodziliśmy pieszo. Z dziećmi. W dniu wyjazdu odległość między mieszkaniem a dworcem także pokonaliśmy pieszo, trwało to jednak ok 40 minut. Mieszkanie znajdowało się w XV wiecznym domu, wewnątrz którego było tradycyjne patio oraz kolumny. Nasza gospodyni zadbała, by w lodówce było kilka rzeczy tak na pierwsze chwile w Toledo – jakieś słodkie bułeczki, mleko, piwo, pyszny dżem własnej roboty. (...) Historia Toledo związana jest z el Greco, który tam żył i o tym dowiadujemy się tam praktycznie na każdym kroku. Jest to także miasto przenikania się kultur – chrześcijańskiej, żydowskiej i muzułmańskiej. Warto przespacerować się po dzielnicy żydowskiej. Istotnym punktem planu zwiedzania Toledo powinno być zobaczenie katedry archidiecezjalnej. Ciekawostką jest, że po zmroku nie jest ona oświetlona. Przede wszystkim jednak miasto samo w sobie jest bardzo piękne. Spacer jego brukowanymi, wąskimi uliczkami wśród kamiennych domów z uroczymi balkonami zdobionymi kaflami jest niezwykle przyjemny. Dla nieprzekonanych, że Toledo to miasto warte odwiedzenia polecam ciekawy artykuł w Rzeczpospolitej, a w nim m.in. o tym, że może ono wywrzeć oszałamiające wrażenie, które w pamięci pozostanie na bardzo wiele lat. Gdy już się zatem zdecydujemy i odwiedziny będą zmierzać ku końcowi warto rozważyć zakupienie jednej z miliona proponowanych tam pamiątek.
Informacje bardziej praktyczne.
Bilety w obie strony kosztowały nas ciut ponad 70 euro (dzieci ok. 7 euro, a dorośli ok 11 euro). W kasie uzyskaliśmy informację, że przy jednoczesnym zakupie biletów w obie strony jest dodatkowa zniżka.. więcej informacji praktycznych o podróży i mieszkaniu na: http://www.patrzenaplac.pl/trzy-dni-w-toledo/